Menevä Verna
Menevä Verna SHL- och VPL-färdtjänsterna
Välkommen att använda Meneväs taxitjänst. På denna sida har vi sammanställt information gällande färdtjänsten. Ytterligare information hittar Du på din hemstads webplats. Våra taxin erbjuder normala och tillgänglighetsanpassade taxifärder under årets alla dagar. Alla våra chaufförer är professionella, pålitliga, och tar i betraktande kundernas individuella behov. Välkommen att åka taxi med oss!
Menevä Verna - Västra Nyland
Du kan beställa taxin genom något av beställningsalternativen nedan. Beställning av taxi är alltid avgiftsfritt.
- Från det avgiftsfria svenskspråkigt beställningsnumret: 0800 96145
- Från det avgiftsfria finskspråkigt beställningsnumret: 0800 96135
- Textmeddelande: 050 902 3938
- E-post: verna@meneva.fi
Uppge, då Du beställer en taxi:
- att betalning sker med färdtjänstkort
- detaljerad information om upphämtningsadress och -tid
- information om hjälpmedel som skall med i bilen samt behov av en viss typ av bil
- ifall Du behöver assistans, en assistenthund eller om Du har övriga specialbehov
Menevä Verna - Vanda och Kervo
Du kan beställa en vanlig eller en tillgänglighetsanpassad taxi genom något av beställningsalternativen nedan. Beställning av taxi är alltid avgiftsfritt.
- Från det avgiftsfria beställningsnumret: 0800 02121
- Textmeddelande: 18567
- E-post: verna@meneva.fi
Uppge, då Du beställer en taxi:
- att betalning sker med färdtjänstkort
- detaljerad information om upphämtningsadress och -tid
- information om hjälpmedel som skall med i bilen samt behov av en viss typ av bil
- ifall Du behöver assistans, en assistenthund eller om Du har övriga specialbehov
Kunden kan ha med sig en eskorterare. Ifall eskorteraren medföljer under resan skall detta uppges i samband då man beställer taxi.
Användning av färdtjänstkortet som betalningsmedel
Färdtjänstkortet bör uppvisas till chauffören innan färden börjar så att chauffören kan försäkra sig om kundens rätt till färd samt kortets giltighet. Ifall kunden inte kan uppvisa kortet, betalar kunden för färden till chauffören. Kunden kan i efterskott ansöka om kompensation från staden enligt stadens instruktioner.
Problemsituation
Mikäli kortilla maksaminen ei teknisistä syistä onnistu taksissa, kuljettaja ottaa asiakkaan tiedot ylös ja asiakas maksaa tällöin matkasta vain omavastuuosuuden.
Betalning av självriskandelen
Självriskandelen som syns på taxametern betalas i bilen. Följande betalningsmedel godkänns i bilen: kontanter, debit- och kreditkort. En del av kunderna kan vara befriade från självriskandelen och dessa betalar ingen självriskandel i bilen. Självriskfaktureringen gäller arbets- och studieresor, och i dessa fall betalar kunden ingen självriskandel i bilen.
Ge feedback
Genom att fylla i responsblanketten kan Du ge oss feedback ifall Du upplever problem med chauffören, bilen eller med beställningen.