Mikä on Menevä?

Menevällä voit matkustaa ennakoitavalla kustannuksella ja maksaa nykyaikaisilla maksutavoilla. Luotettavat ja ammattitaitoiset kuljettajamme takaavat, että matkustat turvallisesti ja mukavasti. Kaikki Menevä -kyydit ajetaan laadukkaalla ja vähäpäästöisellä kalustolla. Menevä -sovellus on saatavilla Android- ja iPhone -alustoille. Sovellus toimii myös Android ja iOS -tableteilla. Jos käytät sovellusta tabletilla tai jollain muulla päätelaitteella kuin puhelimella, älä unohda pitää puhelinta lähettyvilläsi jos kuljettajan täytyy soittaa sinulle.

Minulla ei ole älypuhelinta, voinko silti tilata Menevä -taksin?

Kyllä. Voit tilata taksin soittamalla keskukseemme numeroon 0800 02120 tai käyttämällä kotisivuiltamme löytyvää web-tilauslomaketta tietokoneellasi.

Miten maksan kyytini sovelluksen kautta?

Avaa sovellus. Avaa valikko painamalla sovellusikkunan vasemmassa ylänurkassa olevaa painiketta. Paina “Maksutavat” -kohtaa. Paina avautuvan ikkunan oikeassa ylänurkassa olevaa + painiketta. Lisää nyt maksukortti joko skannaamalla kortti automaattisesti puhelimen kameralla tai näppäilemällä kortin tiedot käsin. Palaamalla takaisin "Maksutavat" ikkunaan voit valita juuri lisäämäsi kortin oletusmaksutavaksi "Muuta oletusmaksutapaa" näppäimellä.

Ovatko korttitietoni turvassa?

Luottamuksellisten tietojesi turvaamiseksi sovelluksemme käyttämille palvelimille ei tallenneta mitään luottokorttitietoja. Näiden tietojen käsittely tapahtuu sen sijaan luottokorttitietojen käsittelyyn erikoistuneen yhteistyökumppanimme Stripen toimesta.

Voinko tehdä useampia tilauksia / varauksia Menevä sovelluksen kautta?

Voit tehdä useampia ennakkotilauksia eri aikoihin ja paikkoihin ja käyttää näissä myös eri maksutapoja. Jokaisen tilauksen etenemistä voi seurata tämän jälkeen ”Varaukset” –valikossasi. Jos varaat useamman taksin yhteen paikkaan, toivomme, että ilmoitat meille kuinka monta matkustajaa tästä sijainnista on yhteensä tulossa kyytiin. Hetitilauksia voi tehdä vain yhden kerrallaan.

Voinko tilata taksin ystävälleni?

Kyllä. Voit siirtää noutopaikkakuvakkeen ystäväsi osoitteeseen, tai syöttää suoraan hänen osoitteensa, ja tilata taksin sinne. Muista kuitenkin tilausta tehdessä että tilaus tapahtuu sinun yhteystiedoillasi, joten on hyvä lisätä tilaukselle myös ystäväsi yhteystiedot jotta kuljettajalla on myös mahdollisuus ottaa häneen tarvittaessa yhteyttä suoraan.

Sovellus ei löydä minua, mitä teen?

GPS paikannus saattaa olla puhelimestasi pois päältä tai signaali ei ole tarpeeksi vahva. Varmista, että paikannuspalvelut ovat sallittuina Menevä sovellukselle ja voit myös vahvistaa GPS paikannustasi laittamalla Wifi –yhteyden päälle.

Osoite on väärä, mitä teen?

Jos sovellus näyttää oikeaa kadunnimeä, mutta numero on väärin, voit itse korjata tämän painamalla paikannettua osoitetta osoiterivillä ja korjaamalla numeron. Voit lisätä tähän myös muuta tietoa, kuten yrityksen nimen tms. Jos katu on väärin, voit korjata tämän siirtämällä noutokuvaketta oikeaan paikkaan, tai kirjoittamalla osoitteen suoraan osoiteriville ja valitsemalla sitten oikean osoitteen hakutuloksista. Voit myös tallentaa osoitteita “Suosikkipaikkoihisi” jolloin sinun on nopeaa ja helppoa tehdä esimerkiksi ennakkovarauksia suoraan työpaikallesi. Voit myös tallentaa valmiiksi ajo-ohjeet kuljettajalle Suosikkipaikan tietoihin.

Jätin jotain Menevä taksiin, miten saan sen takaisin?

Älä huoli! Kyytisi tiedot ovat tallessa tietokannassamme joten voimme ottaa helposti yhteyttä oikeaan kujettajaan. Voit ottaa yhteyttä meihin suoraan sovelluksesta painamalla oikeassa yläkulmassa olevaa puhelinkuvaketta tai vaihtoehtoisesti voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen palaute@meneva.fi

Minulla on etukoodi, kuinka käytän sen?

Jos sinulla on etukoodi, voit käyttää sen lisäämällä sen sovellukseesi ennen matkan tilaamista Etukoodit -valikossa sovelluksessa. HUOM! Etukoodeja voi käyttää vain korttimaksun yhteydessä.

Minulla on esteettömyysvaatimuksia kyytieni suhteen, mitä teen?

Jos sinua kyyditsevien autojen on oltava esteettömiä, voit asettaa omista asetuksistasi päälle Esteettömät auto -asetuksen. Näin varmistat, että sinua hakemaan tulevilla autoilla on valmius pyörätuolikuljetuksiin.

Onko Menevä -sovellus ilmainen?

Kyllä. Sovellus on täysin ilmainen, eikä sen käytöstä koidu sinulle mitään lisämaksuja.

Miten maksun jakaminen toimii?

Kun olet taksissa, näet sovelluksessa vaihtoehdon “Jaa maksu” kuljettajatietojen kohdalla. Paina tätä vaihtoehtoa ja valitse yhteystiedoistasi kenen kanssa haluat jakaa maksun. Jos näillä henkilöillä on käytössään Menevä –sovellus, he saavat ilmoituksen sovellukseensa. Jos heillä ei ole Menevä –sovellusta, he saavat puhelimeensa normaalin tekstiviestin josta voi ladata sovelluksen. Maksun jakamispyyntö on tämän jälkeen vielä hyväksyttävä.

Toimiiko Menevä –sovellus sekä yksityis-, että yrityskäytössä?

Kyllä. Toimimme 24 tuntia vuorokaudessa, 7 päivää viikossa ja 365 päivää vuodessa. Olemme siis aina sekä yksityis- että yritysasiakkaittemme palveluksessa kaikissa menotarpeissa! Yrityskäyttöön sovelluksemme tarjoaa mahdollisuuden yritystiliin johon voit lisätä useampia käyttäjiä joiden kaikki kyydit voidaan laskuttaa haluamallanne tavalla yhdistettynä suoraan yritykseltä.

Voinko muuttaa tippiäni kesken matkan?

Kyllä. Voit valita automaattisen tippauksen käyttöösi profiilisi asetuksista (Vakiotippi), mutta voit silti muuttaa juuri käynnissä olevan matkan tippausta sen kuljettajatietojen kohdalta.

Miksi minun pitäisi arvostella kuljettajani?

Haluamme aina tietää mitä mieltä asiakkaamme ovat kyydeistämme, meille on tärkeää saada palautetta palveluistamme jotta voimme kehittää niitä entistä paremmiksi juuri sinulle! Kuljettajat eivät näe palautteitasi.

Voinko perua taksitilaukseni?

Kyllä. Voit peruuttaa taksitilauksen koska vain siihen asti kunnes saat kuittauksen, että kuljettaja on matkalla luoksesi. Jos haluat peruuttaa tilauksen kun auto on jo matkalla nouto-osoitteeseen, tee se soittamalla keskukseemme 0800 02120.

Mitä tapahtuu jos en pääse heti auton luo kuljettajan saapuessa?

Joskus saattaa käydä niin, että et pääse auton luo heti sen saapuessa ja silloin on parasta ottaa yhteyttä kuljettajaasi matkan kuljettajatietojen kautta. Voit joko soittaa tai laittaa hänelle viestin ilmoittaaksesi viivästymisestä.

Miten yritystili toimii?

Voit avata yritystilin tai korttitilin Menevän kanssa helposti. Lisää maksutapojen kautta yritystili ja kun se on hyväksytty voit maksaa matkasi yritystilillä jonka saldo laskutetaan suoraan yritykseltäsi. Kun sinulla on yritystili, voit lisätä käyttäjiä tilillesi lähettämällä heille kutsun sähköpostitse. Näin työntekijäsi voivat myös hyödyntää kätevää yritystiliämme käyttäessään Menevä takseja!

Voinko ottaa Menevään yhteyttä missä tahansa kyyteihini liittyvissä asioissa?

Totta kai! Voit ottaa meihin kätevästi yhteyttä suoraan sovelluksen oikeassa laidassa olevasta puhelinkuvakkeesta. Olemme aina käytettävissäsi!

Minulla on ongelma Menevä –sovelluksen kanssa…

Yleensä sovelluksen käytössä ilmeneviin ongelmiin auttaa puhelimen uudelleenkäynnistys. Kokeile tätä siis ensiksi. Voit myös tarkistaa, että toimivatko muut sovelluksesi puhelimessa normaalisti ja datayhteytesi toimii. Jos olet käynnistänyt puhelimesi uudelleen ja varmistanut, että datayhteytesi toimii, voit kokeilla poistaa sovelluksen ja asentaa sen uudestaan puhelimeesi. Varmista, että puhelimesi näyttöön ei ilmesty mitään virheilmoituksia uudelleenasennuksen yhteydessä ja kun sovellus pyytää sinulta lupaa sijaintitietojen käyttöön tai ilmoitusten näyttämiseen, salli nämä jotta sovellus toimii mahdollisimman hyvin. Jos ongelmat jatkuvat edelleen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.