Minulla ei ole älypuhelinta, voinko silti tilata Menevä-taksin?

Tottakai, voit tilata taksin puhelimella tai käyttämällä web-tilauslomaketta tietokoneellasi.

Miten maksan kyytini kortilla?

Avaa sovellus. Klikkaa vasemmassa yläkulmassa olevaa valikko-ikonia. Valitse "Maksutavat" ja paina oikeasssa yläkulmassa olevaa "+ merkkiä" ja lisää uusi maksukortti syöttämällä tiedot. Voit valita oletusmaksutavaksi syöttämäsi kortin ja matkasi veloitetaan lisäämältäsi kortilta. 

Ovatko korttitietoni turvassa?

Luottamuksellisten tietojesi turvaamiseksi me emme tallenna sovelluksemme käyttämille palvelimille mitään luottokorttitietoja. Käsittely tapahtuu sen sijaan luottokorttitietojen käsittelyyn erikoistuneen yhteystyökumppanimme Stripen toimesta.

Voinko tehdä useampia tilauksia / varauksia Menevä sovelluksen kautta?

Kyllä. Voit tehdä ensin yhden tilauksen ja painaa sen jälkeen "Tee uusi varaus" -nappia. Voit tehdä useampia varauksia eri aikoihin ja paikkoihin kerralla ja käyttää näissä myös eri maksutapoja. Jokaisen tilauksen etenemistä voi seurata tämän jälkeen "Tilaukset"-valikossasi. Jos varaat useamman taksin yhteen paikkaan, toivomme, että ilmoitat meille kuinka monta matkustajaa tästä sijainnista on yhteensä tulossa kyytiin. 

Voinko tilata taksin ystävälleni?

Kyllä. Voit siirtää noutopaikkakuvakkeen ystäväsi osoitteeseen ja tilata taksin sinne. Tai syöttää suoraan hänen osoitteensa. Muista kuitenkin tilausta tehdessä, että tilaus tapahtuu sinun yhteystiedoillasi, joten on hyvä lisätä tilaukselle myös ystäväsi yhteystiedot, jotta kuljettajalla on myös mahdollisuus ottaa häneen tarvittaessa yhteyttä suoraan. 

Sovellus ei löydä minua, mitä teen?

GPS paikannus saattaa olla puhelimestasi pois päältä tai signaali ei ole tarpeeksi vahva. Varmista, että paikannuspalvelut ovat sallittuina Menevä sovelluksella ja voir myös vahvistaa GPS paikannustasi laittamalla Wifi-yhteyden päälle.

Osoite on väärä, mitä teen?

Jos sovellus näyttää oikeaa kadunnimeä, mutta numero on väärin, voit itse korjata tämän painamalla paikannettua osoitetta osoiterivillä ja korjaamalla numeron. Voit lisätä tähän myös muuta tietoa kuten yrityksen nimen tms.

Jos katu on väärin, voit korjata tämän siirtämällä noutokuvaketta oikeaan paikkaan, tai korjaamalla osoitteen suoraan osoiteriville.

Voit myös tallentaa osoitteita "Suosikkipaikkoihisi" jolloin sinun on nopeaa ja helppoa tehdä esim. ennakkovarauksia suoraan työpaikallesi. 

Jätin jotain Menevä-taksiin, miten saan sen takaisin?

Älä huoli, kyytisi tiedot ovat tallessa tietokannassamme, joten voimme ottaa helposti yhteyttä oikeaan kuljettajaan. Voit ottaa yhteyttä meihin soittamalla - klikkaa sovelluksen oikeassa yläkulmassa olevaa puhelikuvaketta tai vaihtoehtoisesti voit lähettää meille sähköpostia info@meneva.fi.

Minulla on etukoodi, kuinka käytän sen?

Jos sinulla on etukoodi, voit tallentaa sen profiiliisi klikkaamalla päävalikosta "Edut" kohdasta, syötä etukoodisi tänne ja tallenna. Kun haluat käyttää etusi, paina Etu-ikonia kun olet tekemässä tilaustasi ja valitse mitä etukoodia haluat käyttää (jos sinulla on useampi tallennettuna).

Älä unohda käyttää etukoodejasi ennen kuin ne vanhenevat!

Minulla on esteettömyysvaatimuksia kyytieni suhteen, mitä teen?

Jos sinua kyyditsevien autojen on oltava esteettömiä, voit asettaa omista asetuksista päälle Esteettömät kyydit. Voit näin varmistua siitä, että sinua hakemaan tulevilla autoilla on aina valmius pyörätuolikuljetuksiin.

Onko Menevä-sovellus ilmainen?

Kyllä. Sovellus on täysin ilmainen, eikä sen käytöstä koidu sinulle mitään lisämaksuja.

Miten maksun jakaminen toimii?

Kun olet taksissa, näet sovelluksessa vaihtoehdon "Jaa maksu" kuljettajatietojen kohdalla. Paina tätä vaihtoehtoa ja valitse yhteystiedoistasi kenen kanssa haluat jakaa maksun. Jos näillä henkilöillä on käytössään Menevä-sovellus, he saavat tästä sähköpostiviestin. Jos heillä ei ole Menevä-sovellusta, he saavat puhelimeensa normaalin tekstiviestin. 

Toimiiko Menevä-sovellus sekä yksityis-, että yrityskäytössä?

Kyllä. Toimimme 24 tuntia vuorokaudessa, 7 päivää viikossa ja 365 päivää vuodessa. Olemme siis aina sekä yksityis- että yritysasiakkaittemme palveluksessa, kaikissa kyytitarpeissa! Yrityskäyttöön sovelluksemme tarjoaa mahdollisuuden yritystiliin, johon voi lisätä useampia käyttäjiä joiden kaikki kyydit voidaan laskuttaa haluamallanne tavalla yhdistettynä suoraan yritykseltä. 

Voinko muuttaa tippiäni kesken matkan?

Kyllä. Voit valita automaattisen tippauksen käyttöösi maksuasetuksissasi, mutta voit silti muuttaa juuri käynnissä olevan matkan tippausta sen kuljettajatietojen kohdalta. Automaattinen tippaus-ominaisuus sovelluksessa on käytettävissä vain korttimaksun yhteydessä.

Miksi minun pitäisi arvostella kuljettajani?

Haluamme aina tietää mitä mieltä asiakkaamme ovat kyydeistämme, meille on tärkeää saada palautetta palveluistamme jotta voimme kehittää niitä entistä paremmiksi juuri sinulle! Kuljettajat eivät näe palautteitasi, ellet erityisesti halua laittaa niitä näkyviin.

Voinko perua taksitilaukseni?

Kyllä. Voit peruuttaa taksitilauksen koska vain siihen asti kunnes saat kuittauksen tekstiviestinä, että auto on matkalla luoksesi. Mikäli haluat peruuttaa tekemäsi tilauksen, kun auto on jo matkalla nouto-osoitteeseen - ystävällisesti pyydämme sinua soittamaan viivyttelemättä asiakaspalveluumme ja pyytämään matkan peruutusta. Saat aina yhteyden asiakaspalveluun sovelluksessa näkyvän puhelinkuvakkeen kautta. Palvelunumero on täysin maksuton.

Mitä tapahtuu, jos en heti pääse auton luo kuljettajan saapuessa?

Joskus saattaa käydä niin, että et pääse auton luo heti sen saapuessa ja silloin on parasta ottaa yhteyttä kuljettajaasi matkan kuljettajatietojen kautta. Voit laittaa kuljettajalle viestin ilmoittaaksesi viivästyksestä ja tarvittaessa pyytää kuljettajaa soittamaan sinulle. 

Miten yritystili toimii?

Voit avata yritystilin tai korttitilin Menevän kanssa helposti. Lisää maksutapojen kautta yritystili ja kun se on hyväksytty voit maksaa matkasi yritystilillä jonka saldo laskutetaan suoraan yritykseltäsi. Kun sinulla on yritystili, voit lisätä käyttäjiä tilillesi lähettämällä heille kutsun sähköpostitse. Näin työntekijäsi voivat myös hyödyntää kätevää yritystiliämme käyttäessään Menevä-takseja!

Voinko ottaa Menevään yhteyttä missä tahansa kyyteihini liittyvissä asioissa?

Totta kai! Voit ottaa meihin kätevästi yhteyttä suoraan sovelluksen oikeassa laidassa olevasta puhelinkuvakkeesta. Olemme aina käytettävissäsi!

Minulla on ongelma Menevä-sovelluksen kanssa...

Yleensä sovelluksen käytössä ilmeneviin ongelmiin auttaa puhelimen uudelleen käynnistys. Kokeile tätä siis ensiksi. Voit myös tarkistaa, että toimivatko muut sovelluksesi puhelimessa normaalisti ja datayhteytesi toimii. Jos olet käynnistänyt puhelimesi uudelleen ja varmistanut, että datayhteytesi toimii, voit kokeilla kokeilla poistaa sovelluksen ja asentaa sen uudestaan puhelimeesi. Varmista, että puhelimesi näyttöön ei ilmesty mitään virheilmoituksia uudelleenasennuksen yhteydessä ja kun sovellus pyytää sinulta lupaa sijaintitietojen käyttöön tai ilmoitusten näyttämiseen, salli nämä jotta sovellus toimii mahdollisimman hyvin. Jos ongelmat jatkuvat edelleen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.