Taksisovellus
Lataa ilmainen Menevä-taksisovellus, saat 5€ edun!
Lataa ilmainen Menevä-sovellus!
Päivitämme sovellustamme jatkuvasti. Jos olet ladannut Menevä-sovelluksen jo aiemmin puhelimeesi, etkä ole käyttänyt sitä hetkeen - käy päivittämässä versio sovelluskaupassasi ja saat kaikki uudet ominaisuudet käyttöösi, kuten muun muassa välipysähdyksen lisääminen matkareitille.
Taksin tilaaminen
Ladattuasi Menevä-sovelluksen puhelimeesi, rekisteröidy palveluun, jonka jälkeen voit tilata sovelluksella taksin haluamaasi osoitteeseen heti tai tehdä ennakkovarauksen myöhempää ajankohtaa varten. Voit valita haluamasi ajoneuvotyypin ja maksutapavaihtoehdon suoraan sovelluksesta. Voit lisätä matkalle välipysähdyksiä painamalla lähtöosoiterivillä plus-merkkiä. Näet kiinteän hinnan matkallesi etukäteen ennen tilausta. Tilauksen jälkeen saat vahvistusviestin puhelimeesi. Kun Menevä-taksi on kuitannut kyydin, voit seurata auton saapumista kätevästi sovelluksesta. Menevällä taksitilauksen tekeminen on aina ilmaista. Voit perua tekemäsi tilauksen ilman kuluja, mikäli auto ei ole vielä hyväksynyt tilaustasi. Tehtyyn tilaukseen liittyvässä ongelmatilanteessa voit aina ottaa meihin helposti yhteyttä soittamalla maksuttomaan numeroon: 0800 02120.
Taksin ennakkovaraus
Meiltä varaat taksin ennakkoon ilman ennakkolisämaksua. Ennakkovaraus hoituu sovelluksella ja nettilomakkeella helposti: voit määrittää sovelluksessa haluamasi lähtöajankohdan- tai milloin haluat olla perillä määränpäässä. Saat tekstiviestinä kuittauksen sinua saapumaan tulevalta autolta noin 15-30 minuuttia ennen toivottua lähtöaikaa. Voit myös tehdä ennakkovarauksen soittamalla tilausnumeroon.
Kiinteä hinta
Sovelluksella saat meiltä aina kiinteän hinnan matkallesi. Kiinteä hinta lasketaan Menevän taksitaksan mukaisesti. Kiinteähintaisen taksimatkan hinta sisältää yhteensä viisi minuuttia odotusaikaa koko matkan aikana. Ylittävältä ajalta peritään taksitaksan odotusmaksun mukainen maksu, kyseinen osuus veloitetaan autossa matkan jälkeen. Menevän kaupunkikohtaisen taksahinnaston voit tarkistaa palvelualuesivuiltamme.
Katevaraus
Maksukorttisi voimassaolo tarkistetaan ja siltä tehdään tilausta tehtäessä matkan kiinteää hintaa vastaava katevaraus. Katevaraus perutaan heti kun tilaus on rekisteröity järjestelmäämme ja pyydämme maksupalveluntarjoajaasi vapauttamaan katevarauksen. Tässä voi mennä pankistasi riippuen muutama päivä. Lopullinen hinta veloitetaan matkan jälkeen ja saat kuitin veloituksesta sähköpostiisi. Jos perut tilauksen (ennen kuin tilauksellasi on auto), pyydämme katevarauksen vapauttamista välittömästi, katevarauksen palautumisessa saattaa tässäkin tapauksessa kestää muutama päivä pankistasi riippuen.
Kun käytät etukoodia, katevaraus otetaan koko summalle ja etukoodin arvo huomioidaan lopullisessa veloituksessa automaattisesti.
Tietosuoja
Asiakkaidemme yksityisyys on meille tärkeä asia. Sitoudumme noudattamaan henkilötietojen käsittelyä ja tietosuojaa koskevaa lainsäädäntöä palveluidemme toteuttamisessa. Huolehdimme siitä, että käsittelemme asiakkaidemme henkilötietoja aina turvallisesti. Lisätietoja voit lukea tietosuojasivuiltamme.
5€:n alennus uusille sovellusasiakkaille!
Tarjoamme uusille sovellusasiakkaillemme ensimmäisestä kyydistä 5€:n alennuksen. Lataa sovellus ja rekisteröidy käyttäjäksi. Seuraa allaolevia ohjeita lisätäksesi etukoodin ALE5 sovellukseesi. Etukoodit ovat käytettävissä vain kyydeissä jotka maksetaan sovelluksen kautta Apple Paylla, Google Paylla tai maksukorteilla.
- 1. Klikkaa "etukoodit"
-
Klikkaa tilausta tehdessäsi "etukoodit" kohtaa.
- 2. Syötä uusi etukoodi
-
Kirjoita uusi etukoodisi ruutuun ja klikkaa "Lisää".
- 3. Tarkista tilaus
-
Tarkista ennen tilausta, että etukoodisi on valittu käyttöön. Kun palaat tilauksen yhteenvetoon, Etukoodi -kohdassa näkyy vihreä merkki, joka kertoo etukoodin olevan käytössä. Klikkaamalla siitä näet mikä etukoodi on valittuna käyttöön.
- 4. Tarkista etukoodi
-
Juuri syöttämäsi etukoodi on valittuna aktiiviseksi tilaukselle. Aktiivinen etukoodi näkyy ruudun yläosassa punaisella. Jos sinulla on sovelluksessa myös aikaisemmin syöttämiäsi etukoodeja, voit valita jonkun toisen etukoodin käyttöön klikkaamalla sen vierestä "Lunasta" -painiketta. Jos et haluakaan käyttää etukoodia juuri nyt, voit klikata aktiivisen etukoodin vierestä "X".
Muuta huomioitavaa etukoodien käytössä:
- Etu täytyy olla lisättynä ennen matkan tilaamista, jotta alennus voidaan huomioida matkan hinnassa.
- Etu täytyy valita tilatessa erikseen käyttöön.
- Alennus vähennetään matkan hinnasta kortin veloituksen yhteydessä, ja alennuksen määrä näkyy eriteltynä myös sähköpostikuitissa.
- Matkan täyttä kiinteää hintaa vastaava katevaraus tehdään maksukortillesi myös etukorttikyydeissä, mutta perutaan heti kun tilaus on rekisteröity järjestelmäämme. Lopullinen veloitus tehdään matkan jälkeen ja siinä etukoodi on huomioitu.
- Alennusta ei ole valitettavasti mahdollista saada kyydeistä, jotka maksetaan suoraan autoon käteisellä tai maksukortilla.
- Etukoodit ovat kertakäyttöisiä, ellei sinulle ole erikseen ilmoitettu, että koodisi voi käyttää useampaan kertaan
Maksutavat
Uusimmassa sovellusversiossamme voit käyttää myös turvallisia ja käteviä Apple Pay ja Google Pay maksutapoja! Näin teet maksamisesta ja matkustamisesta vaivatonta - hyppää autoon ja hyppää ulos matkasi päätteeksi. Maksu hoituu automaattisesti ja kuitin saat suoraan sähköpostiisi.
Kyydin voit maksaa myös autossa matkan päätteeksi kaikilla yleisimmillä maksukorteilla, lähimaksulla tai käteisellä. Jos valitset sovelluksella maksutavaksi käteinen - kyytisi maksetaan autossa matkan päätteeksi.
Maksamalla taksimatkan sovelluksen kautta, voit tilata ennakkoon maksettuja kyytejä esimerkiksi perheenjäsenille, yritysvieraille tai lähettää tavaralähetyksiä.
Maksutapoja voit lisätä valikon kautta valitsemalla maksutavat ja lisäämällä maksukorttitiedot. Voit lisätä useita kortteja. Sovelluksen kautta käyvät kaikki luottokortit.
Yritysasiakkaille on olemassa myös yritystilivaihtoehto, jonka avulla voi matkustaa joko laskulle tai käyttämällä yrityksen korttitiliä.
Suosikkiosoitteet
Voit lisätä sovellukseen suosikkiosoitteita kuten koti- ja työ-osoitteen, joita käytät usein matkasi lähtö- tai määränpään osoitteena. Näin voit tehdä matkan tilaamisesta mahdollisimman sujuvaa. Suosikkipaikan voi asettaa "Asetukset" ja "Suosikkipaikat" valikosta tai tilausnäkymässä klikkaamalla osoitekenttää "Uusi suosikkipaikka" ja klikkaamalla + merkkiä. Voit myös lisätä viestin kuljettajalle osoitetiedon lisäksi, joka menee automaattisesti tiedoksi kuljettajalle.
Noutopalvelu Menevä-sovelluksessa
Menevä tarjoaa asiakkailleen noutopalvelua jotta pääset käyttämään palveluita kotoasi käsin. Kuljettajamme noutaa puolestasi ostoksesi tai muut tuotteet, kun valitset noutopalvelumme. Jätämme kuljetuksen halutessasi ovesi ulkopuolelle, jotta kasvokkain tapahtuvia kontakteja tapahtuisi mahdollisimman vähän koronaviruspandemian aikana. Kun tilaat tuotteita verkkokaupastasi, valitse toimitustavaksi Nouto.
Anna palautetta
Sinun mielipiteesi on meille tärkeä! Arvostamme asiakkaidemme antamaa palautetta ja käytämme palautteen palvelun kehittämiseen.
Voit antaa matkastasi palautetta sovelluksella heti matkan päätyttyä. Voit antaa kyydille yleisarvostelun 1-5 tähteä sekä kirjoittaa viestin meille.
Jos sinulla on kysyttävää, kommentoitavaa tai ideoita palvelun kehittämiseksi, voit olla meihin helposti yhteydessä myös palautelomakkeen kautta tai lähettämällä sähköpostia palaute@meneva.fi. Kiitos!