USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET KELA-VAKIOTAKSEISTA

Mistä voin tilata Kela-taksin 1.4.2019 alkaen?

Kela-taksien tilausnumerot pysyvät samoina. Kela-taksin tilausnumero on 0800 96 130 (suomeksi) ja 0800 96 140 (ruotsiksi). Kaikki Kela-tilaukset ja puheluiden jonotusaika ovat maksuttomia. Huhtikuun aikana avataan myös internet-tilaukset, joita voivat tehdä pitkäaikaistodistus SV67 haltijat, terveydenhuollon edustajat sekä vakiotaksien kuljettajat.

Mikä muuttuu Uudenmaan Kela-taksikyydeissä 1.4.2019 jälkeen?

Asiakkaan suuntaan palvelu ei muutu 1.4.2019. Menevä järjestää Helsingin ja Uudenmaan Kelan korvaamat taksimatkat 1.4.2019 alkaen. Menevä välittää kyydit sopimusautoilijoilleen, joista pääosa on erikoistunut Kela-kyytien ajoon.

Miten saan tutun taksinkuljettajan palvelemaan minua?

Kaikki kuljettajat ovat erikoistuneet hyvään asiakaspalveluun, niin ollen tutun kuljettajan käyttäminen ei ole monellekaan tarpeellista. Tilausta tehdessäsi voit pyytää lisäämään tilaukseen kuljettajan tarvitsemat lisätiedot palveluntarpeestasi. Voit myös pyytää keskusta tallettamaan lisäohjeet myöhempiä tilauksia varten. Mikäli sinulla on erityinen tarve, jonka perusteella tarvitset tutun taksin, ota yhteyttä Kelaan ja ano oikeutta vakitaksikuljettajaan. Vakiotaksiksi kyseeseen tulevat asiakkaan oman alueen autot, jotka ovat tehneet sopimuksen Menevän kanssa. Vakiotaksiautoilijat ja taksinkuljettajat ottavat vakiasiakkaidensa taksikyytitilaukset vastaan ja ilmoittavat tilaustiedot keskukseen. Vakiotaksilla on vastuu kaikista vakiotaksiasiakkaan ajoista. HUOM: tällä sivulla julkaistaan lista sopimuksen tehneistä autoilijoista viikolla 7.

Miten Menevä vastaa palvelun toimivuudesta?

Asiakkaat tilaavat taksin jatkossa samoista tilausnumeroista kuin tälläkin hetkellä. Koko Uudenmaan alueelle on sovittu riittävä määrä takseja. Menevä reitittää Uudenmaan Kela-kyydit tehokkaasti ja huolehtii maksuliikenteestä Kelan kanssa.

Ketkä saavat ajaa Kela-kyytejä?

Kela-kyyteihin erikoistuneet kuljettajat palvelevat asiakkaita. Kaikki Kela-kyytejä ajavat kuljettajat käyvät Menevän koulutuksen ennen ensimmäisen Kela-kyydin ajoa. Koulutusohjelma varmistaa kuljettajan teknisen osaamisen sekä erityisasiakasryhmien palvelun osaamisen. Menevän Kela-kyyteihin erikoistuva kuljettaja hoitaa yli 2 000 Kela-asiakaspalvelutapahtumaa vuodessa. Menevä kouluttaa kuljettajat maaliskuun 2019 aikana.

Miten asiakaspalvelun laatu varmistetaan?

Asiakkaidemme turvallisuudesta huolehtiminen ja laadukas palvelu on meille tärkeää. Siksi Menevä auditoi jokaisen kuljettajan osaamisen ennen ensimmäistä Kela-kyytiä ja palvelutapahtumien laatua valvotaan jatkuvasti. Asiakkaiden antamat palautteet käsitellään huolellisesti ja niiden perusteella parannetaan palvelun laatua. Jokainen Kela-taksiin liittyvä asiakaspalaute käsitellään kaikkia osapuolia kuullen ja käsitellyt palautteet raportoidaan Kelalle.