Taksisovellus

Lataa ilmainen Menevä-taksisovellus ja tilaa ensimmäinen kyytisi 5€:n alennuksella!

 

 

 

Lataa sovellus.

Download on the App Store

Get it on Google Play

5€:n etu uusille sovellusasiakkaille.

Soita tilausnumeroon.

0800 02120

Maksuton tilausnumero.

Lataa ilmainen Menevä-sovellus!

Maksuttoman Menevä-sovelluksen voit ladata Google Playtai App Store -sovelluskaupoista. Lataamalla Menevä-sovelluksen puhelimeesi voit tilata taksin helposti 24/7/365. 

Taksin tilaaminen

Ladattuasi Menevä-sovelluksen puhelimeesi, rekisteröidy palveluun, jonka jälkeen voit tilata sovelluksella taksin haluamaasi osoitteeseen heti tai tehdä ennakkovarauksen myöhempää ajankohtaa varten. Voit valita haluamasi ajoneuvotyypin ja maksutapavaihtoehdon suoraan sovelluksesta. Näet kiinteän hinnan matkallesi etukäteen ennen tilausta. Tilauksen jälkeen saat vahvistusviestin puhelimeesi. Kun Menevä-taksi on kuitannut kyydin, voit seurata auton saapumista kätevästi sovelluksesta. Menevällä taksitilauksen tekeminen on aina ilmaista. Voit perua tekemäsi tilauksen ilman kuluja, mikäli auto ei ole vielä hyväksynyt tilaustasi. Tehtyyn tilaukseen liittyvässä ongelmatilanteessa voit aina ottaa meihin helposti yhteyttä soittamalla maksuttomaan numeroon: 0800 02120.

Taksin ennakkovaraus

Meiltä varaat taksin ennakkoon ilman ennakkolisämaksua. Ennakkovaraus hoituu sovelluksella ja nettilomakkeella helposti: voit määrittää sovelluksessa haluamasi lähtöajankohdan- tai milloin haluat olla perillä määränpäässä. Saat tekstiviestinä kuittauksen sinua saapumaan tulevalta autolta noin 15-30 minuuttia ennen toivottua lähtöaikaa. Voit myös tehdä ennakkovarauksen soittamalla tilausnumeroon.

Kiinteä hinta

Sovelluksella saat meiltä aina kiinteän hinnan matkallesi. Kiinteä hinta lasketaan Menevän taksitaksan mukaisesti. Kiinteähintaisen taksimatkan hinta sisältää yhteensä viisi minuuttia odotusaikaa koko matkan aikana. Ylittävältä ajalta peritään taksitaksan odotusmaksun mukainen maksu, kyseinen osuus veloitetaan autossa matkan jälkeen. Menevän kaupunkikohtaisen taksahinnaston voit tarkistaa palvelualuesivuiltamme.

Palvelualueet

Lisätiedon lisääminen tilaukselle

Voit lisätä Menevä-sovelluksessa tilauksellesi lisäohjeita tai lisätietoja osoitetietojen syöttämisen jälkeen. Jos tarvitset esimerkiksi kyydissäsi lasten turvaistuinta, tämä on ilmoitettava kyydin lisätiedoissa ja kyyti on tilattava ennakkoon jotta voimme varmistaa, että turvaistuimella varustettu auto on saatavilla kyseisenä ajankohtana. Jos olet tilaamassa Meet & Greet -noutoa lentokentälle, sinun on lisättävä samaan lisätietokenttään lennon numero, jotta kuljettaja voi seurata saapumistasi kentälle. Voit myös lisätä nouto-osoitteen tarkenteita tai muita tarvittavia lisätietoja tilaukselle.

1. Syötä osoitetiedot

Syötä ensin tilauksen kohde- ja nouto-osoitetiedot normaalisti.

Aloitus

2. Paina viesti-nappia

Osoitetietojen syöttämisen jälkeen, paina viesti-nappia karttaosion vasemmassa alakulmassa.

Lisätiedon lisääminen

3. Kirjoita tiedot

Kirjoita tilauksen lisätiedot esim. tarve lasten turvaistuimelle, lentokentän ennakkotilauksissa lennon numero tai nouto-osoitteen tarkemmat ohjeet. Paina tämän jälkeen "Tallenna" -nappia.

Lisätiedon lisääminen

4. Tarkista lisätieto

Lisätiedon tallentamisen jälkeen lisäämäsi viesti näkyy hinnan alla yhteenvetosivulla.

Lisätieto tilauksella

5€:n alennus uusille sovellusasiakkaille!

Tarjoamme uusille sovellusasiakkaillemme ensimmäisestä kyydistä 5€:n alennuksen. Lataa sovellus ja rekisteröidy käyttäjäksi. Seuraa allaolevia ohjeita lisätäksesi etukoodin ALE5 sovellukseesi. Etukoodit ovat käytettävissä vain kyydeissä jotka maksetaan maksukortilla. Muista siis lisätä myös maksukortti maksutapoihisi!

1. Avaa valikko

Klikkaa sovelluksen perusnäkymässä oikeassa yläreunassa olevaa profiilikuvaasi avataksesi päävalikon.

Avaa päävalikko

2. Lisää etukoodi

Klikkaa päävalikossa kohtaa "Lisää etukoodi".

Päävalikko

3. Paina + merkkiä.

Klikkaa Etukoodit -ruudussa sinistä + merkkiä.

Etukoodit

4. Näppäile koodi

Syötä etukoodisi, esim. uuden käyttäjän alennus "ALE5" ruutuun ja paina "Hyväksy". Muistathan lisätä myös maksukortin sovellukseen, jotta voit käyttää koodisi. Vain maksukortilla maksettavissa kyydeissä voidaan käyttää alennuskoodeja.

Etukoodi syötetty

Muuta huomioitavaa etukoodien käytössä:

  • Etu täytyy olla lisättynä ennen matkan tilaamista, jotta alennus voidaan huomioida matkan hinnassa.
  • Etu käytetään automaattisesti seuraavaan sovelluksen kautta tilattuun matkaan, joka maksetaan sovelluksen kautta pankki- tai luottokortilla.
  • Alennus vähennetään matkan hinnasta kortin veloituksen yhteydessä, ja alennuksen määrä näkyy eriteltynä myös sähköpostikuitissa.
  • Alennusta ei ole valitettavasti mahdollista saada kyydeistä, jotka maksetaan suoraan autoon käteisellä tai maksukortilla.
  • Etukoodit ovat kertakäyttöisiä, ellei sinulle ole erikseen ilmoitettu, että koodisi voi käyttää useampaan kertaan.
  • Useampaan kertaan käytettävät koodit poistuvat "Etukoodit" -ikkunasta aina jokaisen käyttökerran jälkeen. Kun haluat hyödyntää monikertakäyttöisen koodin seuraavan kerran, syötä se uudelleen sovellukseen yllämainittujen ohjeiden mukaan.

Maksutavat

Lisäämällä maksukorttisi sovellukseen teet maksamisesta ja matkustamisesta vaivatonta - hyppää autoon ja hyppää ulos matkasi päätteeksi. Maksu hoituu automaattisesti ja kuitin saat suoraan sähköpostiisi. Valitse maksutavaksi luottokortti ja kiinteä hinta varataan kortiltasi hetki ennen matkaa ja veloitetaan automaattisesti matkan päätyttyä. Kuitin saat suoraan sähköpostiisi.

Kyydin voit maksaa myös autossa matkan päätteeksi kaikilla yleisimmillä maksukorteilla, lähimaksulla tai käteisellä. Jos valitset sovelluksella maksutavaksi käteinen - kyytisi maksetaan autossa matkan päätteeksi.

Maksamalla taksimatkan sovelluksen kautta, voit tilata ennakkoon maksettuja kyytejä esimerkiksi perheenjäsenille, yritysvieraille tai lähettää tavaralähetyksiä. 

Maksutapoja voit lisätä valikon kautta valitsemalla maksutavat ja lisäämällä maksukorttitiedot. Voit lisätä useita kortteja. Sovelluksen kautta käyvät kaikki luottokortit. 

Yritysasiakkaille on yritystili, jonka avulla voi matkustaa joko laskulle tai käyttämällä yrityksen korttitiliä.

Maksun jakaminen

Voit jakaa kyydin hinnan kavereiden kesken tasan kätevästi sovelluksen kautta. Maksun jakaminen toimii, kun kaikilla on ladattuna Menevä-sovellus ja sovellukseen on syötetty maksukorttitiedot. Maksutavaksi valitaan maksukortti. Maksun jakaminen on mahdollista vain matkan aikana. 

Kun olet taksissa, näet sovelluksessa vaihtoehdon “Jaa maksu” kuljettajatietojen kohdalla. Paina tätä vaihtoehtoa ja valitse yhteystiedoistasi kenen kanssa haluat jakaa maksun. Jos näillä henkilöillä on käytössään Menevä –sovellus, he saavat ilmoituksen sovellukseensa. Jos heillä ei ole Menevä –sovellusta, he saavat puhelimeensa normaalin tekstiviestin josta voi ladata sovelluksen. Maksun jakamispyyntö on tämän jälkeen vielä hyväksyttävä. Jokainen maksun jakava henkilö saa oman kuitin sähköpostiin automaattisesti. 

Suosikkiosoitteet

Voit lisätä sovellukseen suosikkiosoitteita kuten koti- ja työ-osoitteen, joita käytät usein matkasi lähtö- tai määränpään osoitteena. Näin voit tehdä matkan tilaamisesta mahdollisimman sujuvaa. Suosikkipaikan voi asettaa "Asetukset" ja "Suosikkipaikat" valikosta tai tilausnäkymässä klikkaamalla osoitekenttää "Uusi suosikkipaikka" ja klikkaamalla + merkkiä. Voit myös lisätä viestin kuljettajalle osoitetiedon lisäksi, joka menee automaattisesti tiedoksi kuljettajalle.

Tietosuoja

Asiakkaidemme yksityisyys on meille tärkeä asia. Sitoudumme noudattamaan henkilötietojen käsittelyä ja tietosuojaa koskevaa lainsäädäntöä palveluidemme toteuttamisessa. Huolehdimme siitä, että käsittelemme asiakkaidemme henkilötietoja aina turvallisesti. Lisätietoja voit lukea tietosuojasivuiltamme.

Tietosuoja

Noutopalvelu Menevä-sovelluksessa

Menevä tarjoaa asiakkailleen noutopalvelua jotta pääset käyttämään palveluita kotoasi käsin. Kuljettajamme noutaa puolestasi ostoksesi tai muut tuotteet, kun valitset noutopalvelumme. Jätämme kuljetuksen halutessasi ovesi ulkopuolelle, jotta kasvokkain tapahtuvia kontakteja tapahtuisi mahdollisimman vähän koronaviruspandemian aikana. Kun tilaat tuotteita verkkokaupastasi, valitse toimitustavaksi Nouto. Kun tiedät, milloin ja mistä tilauksesi on noudettavissa, tilaa noutopalvelumme näin:

1. Päivitä sovellus

Varmista, että sinulla on käytössä Menevä-sovelluksen viimeisin versio. Päivitä sovellus tarvittaessa, jotta saat noutopalvelu-ominaisuudet käyttöösi.

Päivitä sovellus viimeisimpään versioon

2. Paina Nouto-nappia

Paina sovelluksen perusnäkymässä karttaikkunan vasemmassa alareunassa näkyvää "Nouto"-painiketta.

Aloitus

3. Syötä osoitetiedot

Syötä "Noutopalvelu"-ikkunassa noudon osoitetiedot. "Nouda osoitteesta" -kenttään syötetään osoite, josta tilauksesi noudetaan esim. kaupan, pakettiautomaatin, noutopisteen tai muun vastaavan osoite. "Toimita osoitteeseen" -kenttään syötä osoite johon haluat tilauksen toimitettavan. "Heti tai myöhemmin" -valinnan kautta voit valita haluatko tilauksen toimitettavaksi heti vai myöhempänä ajankohtana.

Osoitteiden syöttäminen noutopalvelussa

4. Syötä tilaustiedot

Napauta "Tilausnumero tai tilauksen tiedot" -kenttää. Täytä tähän kaikki tarvittava tieto, jonka kuljettaja tarvitsee tilauksesi noutamiseen ja toimittamiseen perille. Muistathan kirjoittaa myös noutopaikan tarkan nimen, jos se ei selviä osoitteesta, esim. liikkeen tai noutopisteen nimi.

Lisätietojen syöttäminen

5. Vahvista nouto

Napauta "Vahvista nouto" -painiketta. Huomaathan, että kontaktien minimoimiseksi noutopalvelun voi maksaa vain sovelluksen kautta maksukortilla.

Lisätiedot täytetty

6. Nouto vahvistettu

Saat lopuksi ruutuun ilmoituksen, että nouto on vahvistettu ja toimitus aikataulutettu. Voit seurata tilauksesi kuljetuksen etenemistä sovelluksen kautta.

Toimitusajan vahvistus

Anna palautetta

Sinun mielipiteesi on meille tärkeä! Arvostamme asiakkaidemme antamaa palautetta ja käytämme palautteen palvelun kehittämiseen.   

Voit antaa matkastasi palautetta sovelluksella heti matkan päätyttyä. Voit antaa kyydille yleisarvostelun 1-5 tähteä sekä kirjoittaa viestin meille.

Jos sinulla on kysyttävää, kommentoitavaa tai ideoita palvelun kehittämiseksi, voit olla meihin helposti yhteydessä myös palautelomakkeen kautta tai lähettämällä sähköpostia palaute@meneva.fi. Kiitos!