Taksisovellus
Lataa ilmainen Menevä-taksisovellus ja tilaa ensimmäinen kyytisi 5€:n alennuksella!
Lataa ilmainen Menevä-sovellus!
Maksuttoman Menevä-sovelluksen voit ladata Google Play- tai App Store -sovelluskaupoista. Lataamalla Menevä-sovelluksen puhelimeesi voit tilata taksin helposti 24/7/365.
Taksin tilaaminen
Ladattuasi Menevä-sovelluksen puhelimeesi, rekisteröidy palveluun, jonka jälkeen voit tilata sovelluksella taksin haluamaasi osoitteeseen heti tai tehdä ennakkovarauksen myöhempää ajankohtaa varten. Voit valita haluamasi ajoneuvotyypin ja maksutapavaihtoehdon suoraan sovelluksesta. Näet kiinteän hinnan matkallesi etukäteen ennen tilausta. Tilauksen jälkeen saat vahvistusviestin puhelimeesi. Kun Menevä-taksi on kuitannut kyydin, voit seurata auton saapumista kätevästi sovelluksesta. Menevällä taksitilauksen tekeminen on aina ilmaista. Voit perua tekemäsi tilauksen ilman kuluja, mikäli auto ei ole vielä hyväksynyt tilaustasi. Tehtyyn tilaukseen liittyvässä ongelmatilanteessa voit aina ottaa meihin helposti yhteyttä soittamalla maksuttomaan numeroon: 0800 02120.
Taksin ennakkovaraus
Meiltä varaat taksin ennakkoon ilman ennakkolisämaksua. Ennakkovaraus hoituu sovelluksella ja nettilomakkeella helposti: voit määrittää sovelluksessa haluamasi lähtöajankohdan- tai milloin haluat olla perillä määränpäässä. Saat tekstiviestinä kuittauksen sinua saapumaan tulevalta autolta noin 15-30 minuuttia ennen toivottua lähtöaikaa. Voit myös tehdä ennakkovarauksen soittamalla tilausnumeroon.
Kiinteä hinta
Sovelluksella saat meiltä aina kiinteän hinnan matkallesi. Kiinteä hinta lasketaan Menevän taksitaksan mukaisesti. Kiinteähintaisen taksimatkan hinta sisältää yhteensä viisi minuuttia odotusaikaa koko matkan aikana. Ylittävältä ajalta peritään taksitaksan odotusmaksun mukainen maksu, kyseinen osuus veloitetaan autossa matkan jälkeen. Menevän kaupunkikohtaisen taksahinnaston voit tarkistaa palvelualuesivuiltamme.
Lisätiedon lisääminen tilaukselle
Voit lisätä Menevä-sovelluksessa tilauksellesi lisäohjeita tai lisätietoja osoitetietojen syöttämisen jälkeen. Jos olet tilaamassa Meet & Greet -noutoa lentokentälle, sinun on lisättävä lisätietokenttään lennon numero, jotta kuljettaja voi seurata saapumistasi kentälle. Voit myös lisätä nouto-osoitteen tarkenteita tai muita tarvittavia lisätietoja tilaukselle.
- 1. Syötä osoitetiedot
-
Syötä ensin tilauksen kohde- ja nouto-osoitetiedot normaalisti.
- 2. Paina viesti-nappia
-
Osoitetietojen syöttämisen jälkeen, paina viesti-nappia karttaosion vasemmassa alakulmassa.
- 3. Kirjoita tiedot
-
Kirjoita tilauksen lisätiedot esim. tarve lasten turvaistuimelle, lentokentän ennakkotilauksissa lennon numero tai nouto-osoitteen tarkemmat ohjeet. Paina tämän jälkeen "Tallenna" -nappia.
- 4. Tarkista lisätieto
-
Lisätiedon tallentamisen jälkeen lisäämäsi viesti näkyy hinnan alla yhteenvetosivulla.
5€:n alennus uusille sovellusasiakkaille!
Tarjoamme uusille sovellusasiakkaillemme ensimmäisestä kyydistä 5€:n alennuksen. Lataa sovellus ja rekisteröidy käyttäjäksi. Seuraa allaolevia ohjeita lisätäksesi etukoodin ALE5 sovellukseesi. Etukoodit ovat käytettävissä vain kyydeissä jotka maksetaan maksukortilla. Muista siis lisätä myös maksukortti maksutapoihisi!
- 1. Avaa valikko
-
Klikkaa sovelluksen perusnäkymässä oikeassa yläreunassa olevaa profiilikuvaasi avataksesi päävalikon.
- 2. Lisää etukoodi
-
Klikkaa päävalikossa kohtaa "Lisää etukoodi".
- 3. Paina + merkkiä.
-
Klikkaa Etukoodit -ruudussa sinistä + merkkiä.
- 4. Näppäile koodi
-
Syötä etukoodisi, esim. uuden käyttäjän alennus "ALE5" ruutuun ja paina "Hyväksy". Muistathan lisätä myös maksukortin sovellukseen, jotta voit käyttää koodisi. Vain maksukortilla maksettavissa kyydeissä voidaan käyttää alennuskoodeja.
Muuta huomioitavaa etukoodien käytössä:
- Etu täytyy olla lisättynä ennen matkan tilaamista, jotta alennus voidaan huomioida matkan hinnassa.
- Etu käytetään automaattisesti seuraavaan sovelluksen kautta tilattuun matkaan, joka maksetaan sovelluksen kautta pankki- tai luottokortilla.
- Alennus vähennetään matkan hinnasta kortin veloituksen yhteydessä, ja alennuksen määrä näkyy eriteltynä myös sähköpostikuitissa.
- Alennusta ei ole valitettavasti mahdollista saada kyydeistä, jotka maksetaan suoraan autoon käteisellä tai maksukortilla.
- Etukoodit ovat kertakäyttöisiä, ellei sinulle ole erikseen ilmoitettu, että koodisi voi käyttää useampaan kertaan.
- Useampaan kertaan käytettävät koodit poistuvat "Etukoodit" -ikkunasta aina jokaisen käyttökerran jälkeen. Kun haluat hyödyntää monikertakäyttöisen koodin seuraavan kerran, syötä se uudelleen sovellukseen yllämainittujen ohjeiden mukaan.
Maksutavat
Lisäämällä maksukorttisi sovellukseen teet maksamisesta ja matkustamisesta vaivatonta - hyppää autoon ja hyppää ulos matkasi päätteeksi. Maksu hoituu automaattisesti ja kuitin saat suoraan sähköpostiisi. Valitse maksutavaksi luottokortti ja kiinteä hinta varataan kortiltasi hetki ennen matkaa ja veloitetaan automaattisesti matkan päätyttyä. Kuitin saat suoraan sähköpostiisi.
Kyydin voit maksaa myös autossa matkan päätteeksi kaikilla yleisimmillä maksukorteilla, lähimaksulla tai käteisellä. Jos valitset sovelluksella maksutavaksi käteinen - kyytisi maksetaan autossa matkan päätteeksi.
Maksamalla taksimatkan sovelluksen kautta, voit tilata ennakkoon maksettuja kyytejä esimerkiksi perheenjäsenille, yritysvieraille tai lähettää tavaralähetyksiä.
Maksutapoja voit lisätä valikon kautta valitsemalla maksutavat ja lisäämällä maksukorttitiedot. Voit lisätä useita kortteja. Sovelluksen kautta käyvät kaikki luottokortit.
Yritysasiakkaille on yritystili, jonka avulla voi matkustaa joko laskulle tai käyttämällä yrityksen korttitiliä.
Maksun jakaminen
Voit jakaa kyydin hinnan kavereiden kesken tasan kätevästi sovelluksen kautta. Maksun jakaminen toimii, kun kaikilla on ladattuna Menevä-sovellus ja sovellukseen on syötetty maksukorttitiedot. Maksutavaksi valitaan maksukortti. Maksun jakaminen on mahdollista vain matkan aikana.
Kun olet taksissa, näet sovelluksessa vaihtoehdon “Jaa maksu” kuljettajatietojen kohdalla. Paina tätä vaihtoehtoa ja valitse yhteystiedoistasi kenen kanssa haluat jakaa maksun. Jos näillä henkilöillä on käytössään Menevä –sovellus, he saavat ilmoituksen sovellukseensa. Jos heillä ei ole Menevä –sovellusta, he saavat puhelimeensa normaalin tekstiviestin josta voi ladata sovelluksen. Maksun jakamispyyntö on tämän jälkeen vielä hyväksyttävä. Jokainen maksun jakava henkilö saa oman kuitin sähköpostiin automaattisesti.
Suosikkiosoitteet
Voit lisätä sovellukseen suosikkiosoitteita kuten koti- ja työ-osoitteen, joita käytät usein matkasi lähtö- tai määränpään osoitteena. Näin voit tehdä matkan tilaamisesta mahdollisimman sujuvaa. Suosikkipaikan voi asettaa "Asetukset" ja "Suosikkipaikat" valikosta tai tilausnäkymässä klikkaamalla osoitekenttää "Uusi suosikkipaikka" ja klikkaamalla + merkkiä. Voit myös lisätä viestin kuljettajalle osoitetiedon lisäksi, joka menee automaattisesti tiedoksi kuljettajalle.
Tietosuoja
Asiakkaidemme yksityisyys on meille tärkeä asia. Sitoudumme noudattamaan henkilötietojen käsittelyä ja tietosuojaa koskevaa lainsäädäntöä palveluidemme toteuttamisessa. Huolehdimme siitä, että käsittelemme asiakkaidemme henkilötietoja aina turvallisesti. Lisätietoja voit lukea tietosuojasivuiltamme.
Noutopalvelu Menevä-sovelluksessa
Menevä tarjoaa asiakkailleen noutopalvelua jotta pääset käyttämään palveluita kotoasi käsin. Kuljettajamme noutaa puolestasi ostoksesi tai muut tuotteet, kun valitset noutopalvelumme. Jätämme kuljetuksen halutessasi ovesi ulkopuolelle, jotta kasvokkain tapahtuvia kontakteja tapahtuisi mahdollisimman vähän koronaviruspandemian aikana. Kun tilaat tuotteita verkkokaupastasi, valitse toimitustavaksi Nouto. Kun tiedät, milloin ja mistä tilauksesi on noudettavissa, tilaa noutopalvelumme näin:
- 1. Päivitä sovellus
-
Varmista, että sinulla on käytössä Menevä-sovelluksen viimeisin versio. Päivitä sovellus tarvittaessa, jotta saat noutopalvelu-ominaisuudet käyttöösi.
- 2. Paina Nouto-nappia
-
Paina sovelluksen perusnäkymässä karttaikkunan vasemmassa alareunassa näkyvää "Nouto"-painiketta.
- 3. Syötä osoitetiedot
-
Syötä "Noutopalvelu"-ikkunassa noudon osoitetiedot. "Nouda osoitteesta" -kenttään syötetään osoite, josta tilauksesi noudetaan esim. kaupan, pakettiautomaatin, noutopisteen tai muun vastaavan osoite. "Toimita osoitteeseen" -kenttään syötä osoite johon haluat tilauksen toimitettavan. "Heti tai myöhemmin" -valinnan kautta voit valita haluatko tilauksen toimitettavaksi heti vai myöhempänä ajankohtana.
- 4. Syötä tilaustiedot
-
Napauta "Tilausnumero tai tilauksen tiedot" -kenttää. Täytä tähän kaikki tarvittava tieto, jonka kuljettaja tarvitsee tilauksesi noutamiseen ja toimittamiseen perille. Muistathan kirjoittaa myös noutopaikan tarkan nimen, jos se ei selviä osoitteesta, esim. liikkeen tai noutopisteen nimi.
- 5. Vahvista nouto
-
Napauta "Vahvista nouto" -painiketta. Huomaathan, että kontaktien minimoimiseksi noutopalvelun voi maksaa vain sovelluksen kautta maksukortilla.
- 6. Nouto vahvistettu
-
Saat lopuksi ruutuun ilmoituksen, että nouto on vahvistettu ja toimitus aikataulutettu. Voit seurata tilauksesi kuljetuksen etenemistä sovelluksen kautta.
Anna palautetta
Sinun mielipiteesi on meille tärkeä! Arvostamme asiakkaidemme antamaa palautetta ja käytämme palautteen palvelun kehittämiseen.
Voit antaa matkastasi palautetta sovelluksella heti matkan päätyttyä. Voit antaa kyydille yleisarvostelun 1-5 tähteä sekä kirjoittaa viestin meille.
Jos sinulla on kysyttävää, kommentoitavaa tai ideoita palvelun kehittämiseksi, voit olla meihin helposti yhteydessä myös palautelomakkeen kautta tai lähettämällä sähköpostia palaute@meneva.fi. Kiitos!